Vasárnap este a Balaton felől autóztunk az M7-en Budapest felé. November elején már nincs jelentős forgalom, a nyári fürdőzők már nem járnak ilyenkor, a téli korcsolyázók pedig még elő sem szedték a korit a pincéből. A gyér forgalom dacára bekapcsoltam a Waze nevű online forgalom-figyelő és útvonaltervező programot a telefonomon, csak az unalom ellen. Na jó, nagy izgalmakra nem számítottam, csak arra, hogy szépen "nyeljük a csíkokat".

A mostanában egyre szaporodó közösségnek köszönhetően a balatonvilágosi felhajtótól egészen hazáig tudott útvonalat tervezni. Persze enélkül is hazatalálok, csak kíváncsi voltam, hogy mennyire pontosan jelzi a várható érkezési időt.
Fehérvár után nem sokkal észrevettem egy aprónak tűnő változást. Addig a Nagyszőlős utat jelölte meg következő fordulóként, ahol majd véget ér az autópálya, de egyszer csak átváltott az M0-Érd útvonalra. Ez meglepett, eddig ilyen újratervezést nem tapasztaltam. El is meséltem Á-nak, hogy miért érdekes ez, nyilván -- mondtam -- a rendszer látta, hogy dugó van a bevezető szakaszon, és automatikusan kerülő utat javasolt. Igen ám, de olyan kevés tapasztalatom van még a Waze programmal, hogy egyszerűen nem hittem neki. Nem volt konkrét "traffic jam" jelzés előttem, másik felhasználót sem láttam magam előtt a térképen, ezért abban maradtunk, hogy megyünk tovább egyenesen és megnézzük, tévedett-e a dugófigyelő.
Gondolom, már sejted a választ: nem tévedett.
Alig hagytuk el az érdi csomópontot, az autópálya fölötti kijelzőkön már láttuk a baleset jelzést, és erőteljes lassulásba fogott a feltorlódó kocsisor. Az M1-M7 közös szakaszán már csak döcögtünk, és mire az Egér-úti lehajtót elértük volna (ami nekünk még egy veszteségmentes alternatív útvonal), az egész sor megállt. Tényleg baleset volt az Egér-úti lehajtó után, és tényleg jobb lett volna elmenni az M0-áson Érd és a 6-os felé.

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése